За ученике: Израда личног плана и распореда учења на дневном и седмичном нивоу

Драги ученици,                            

У наредном периоду наставу ћете похађати од куће, пратити часове за ваш разред на РТС3 каналу, електронским путем ћете добијати од ваших наставника додатне задатке, објашњења, упутства. Надамо се да ће вам овај нови начин рада бити занимљив и да ће вас подстaкнути да вредно радите на савладавању свих наставних садржаја. Ова нова ситуација ће у вама пробудити мале истраживаче који ће трагати за информацијама, прелиставати уџбенике, они старији ће користити интернет-платформе за додатне садржаје. Вероватно ћеш са својим другарима из одељења разменити информације о занимљивим образовним садржајима на интернету. Ми ћемо вам овом приликом дати упутства о изради вашег плана/распореда дневних активности, како бисте најуспешније управљали својим временом и имали испуњен дан како стицањем нових знања, тако и забавом.

Радне навике су кључ вашег школског успеха! Да бисте стекли и неговали радне навике, важно је да научите да организујете време за учење, одмарање, па и слободне активности. Најједноставнији начин да то остварите јесте да направите дневни план/распоред рада и одмора по сатници која вам највише одговара. То је нешто као школски распоред часова, само што за разлику од њега можете правити дуже или краће термине за учење и одмор, забаву. На пример, можда вам одговара једна већа пауза – после рада од 45 минута направићете паузу од 15 минута, или вам више одговара више мањих пауза – након сваких 20 минута направићете паузу од 5 минута. Ево примера једног таквог распореда ваших дневних активности.

Јако је важно, осим што направите ваш дневни план рада, да га се строго придржавате. Некада ћете у томе успети више, некад мање, а да бисте што одговорније деловали, на крају дана и када се заврше ваше планиране активности, оцените сами себе колико сте планираног остварили. Поред сваке планиране активности ставите одговарајући знак: ако сте је остварили, ставите плус +, ако нисте, ставите минус -, ако сте је остварили делимично, ставите знак у виду процената њене остварености (20%, 50%, 70%) или ако у школи нисте учили да се изразите у процентима, изразите се оценом од 1 до 5. На пример, у табели која вам је дата за пример испод овог текста, на трећој страници (можете је одштампати и активности уносити оловком уколико вам је тако лакше), ове оцене можете унети у сиву колону, поред сваке од активности коју сте обавили! 

За све ученике који користе Гугл учионице или добијају материјале од наставника преко других платформи за учење: битно је да поред организације времена добро организујете и материјале које добијате. Препоручујемо вам следеће: направите на десктопу рачунара фолдер „Школа“, а онда у том фолдеру направите потфолдере за све предмете које имате (на пример: „Математика“, „Српски језик“, „Географија“…). Следећи добар корак би био да унутар сваког од ових потфолдера за појединачне предмете направите и фолдере „1. час“, „2. час“, „3. час“ итд. Ови фолдери ће вам користити да у њима чувате материјал са сваког часа. Тиме ћете боље организовати материјале које добијате, неће вам се губити документи и нећете трошити додатно време тражећи их! На крају вам је потребно укупно три корака да дођете до било каквог материјала (ШКОЛА   → МАТЕМАТИКА → 1. ЧАС).

У нади да ћете квалитетно провести време у наредном периоду, док се поново сви заједно не састанемо у школи, поздрављају вас стручни сарадници ОШ Драган Лукић!

Лео документ можете преузети ОВДЕ

This entry was posted in обавештења. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.