Добродошли на званичну Интернет презентацију
ОШ “Драган Лукић”
Делотворна комуникација са децом у кризној ситуацији
На 56. Државном такмичењу из математике, одржаном 13. маја 2023. године на Факултету педагошких наука у Јагодини, нашу школу представљали су ученица Маша Радовић и ученик Василије Милошевић. Наши млади такмичари надметали су се са преко 300 најбољих математичара из целе Србије ( 97 ученика шестог, 104 ученика седмог разреда и 106 ученика осмог разреда). Обоје су показали изузетно знање и остварили изванредан успех освојивши две сребрне медаље.
УЧЕНИК | НАСТАВНИК | ОДЕЉЕЊЕ | НАГРАДА | |
1. | Маша Радовић | Александра Стиковић Станишић | VI-3 | Сребрна медаља – II |
2. | Василије
Милошевић |
Александра Стиковић Станишић | VI-3 | Сребрна медаља – II |
|
За ученике шестог разреда Државно такичење представља последњи ниво
надметања. Дана, 14.5.2023, додељене су медаље и похвале најуспешнијим
учесницима Државног такмичења из математике за ученике основних школа.
Преносимо вам делић атмосфере, а нашим такмичарима честитамо и желимо много
успеха у даљем школовању и у будућим такмичењима!
Извештај припремила:
Александра Стиковић Станишић
Окружно такмичење из математике за Град Београд одржано је 18.03.2023. године у Основној школи „Милена Павловић Барили“. Укупно 12 ученика наше школе је узело учешће на овом такмичењу , и то 4 ученика четвртог, 1 ученик петог, 4 ученика шестог , 2 ученика седмог и 1 ученик осмог разреда.
На овом такмичењу награђено је укупно 7 ученика наше школе, а похваљен још 1ученик.
Награђени и похваљени ученици четвртог разреда :
Редни број. | ученик | наставник | одељење | награда |
1. | Аљоша Узелац | Дарија Груловић | 4.5 | 1. |
2. | Ирена Стојановић | Олга Савић | 4.6 | 1. |
3. | Сара Радовић | Тамара Гавранчић Руменић | 4.1 | 2. |
4. | Коста Рајковић | Андријана Мијалков | 4.7 | 2. |
Награђен ученик петог разреда:
Редни број. | ученик | наставник | одељење | награда |
1. | Лазар Јевтић | Видан Радовановић | 5.2 | 2. |
Награђени ученици шестог разреда :
Редни број. | ученик | наставник | одељење | награда |
1. | Василије Милошевић | Александра Стиковић Сатнишић | 6.3 | 1. |
2. | Маша Радовић | Александра Стиковић Станишић | 6.3 | 1. |
Похваљена ученица седмог разреда:
Редни број. | ученик | наставник | одељење | награда |
1. | Ива Боројевић | Маја Вељковић | 7.5 | похвала |
Наставник математике
Видан Радовановић
Драги родитељи,
Поводом догађаја који се недавно догодио у ОШ “Владислав Рибникар” обраћамо вам се са молбом да заједничким снагама помогнемо ученицима да превладају овај кризни стресни период који ће трајати неко време. У оваквим ситуацијама сарадња школе и породице од кључног је значаја.
Зашто је подршка важна?
Један део наших ученика познавао је неке од страдале деце или децу која су јуче прошла кроз трауму. Познавање жртве додатно интезивира већ присутне емоције поводом овако кризне ситуације. Осим тога, велики број ученика који немају директан контакт са децом из “Рибникара” тренутно су свакако узрујани, уплашени, љути, и њима је потребна додатна подршка.
Како ученици реагују на стресне ситуације?
У оваквим ситуацијама, могу се искусити различите негативне емоције код деце,
родитеља и запослених у школи, од осећања страха и стања анксиозности до бриге за
сопствену безбедности и безбедност вољених. Код ученика се може јавити страх да се
овакав догађај може поновити.
Колико времена ће бити потребно да деца превладају стрес зависи од многих фактора од којих се неки односе на личне карактеристике детета, а неки на интервенције које заједно спроводимо у циљу олакшавања овог процеса. Очекује се да ће деца имати различите реакције на овај догађај, па је зато важно да и ми будемо спремни дана различите начине помажемо деци, да их пре свега подржимо и разумемо.
Може се десити да се код ученика појаве тешкоће у одржавању пажње, заборавност,
повишена иритабилност и чест плач, интензивнија љутња или туга, страх од нечега чега се дете раније није плашило (нпр. да остане само код куће), соматске реакције (нпр. бол у
стомаку). Може се десити да ученици имају тешкоће да заспе или да се буде у току ноћи, као и да имају лошији или бољи апетит. Нека деца се након оваквих ситуација повлаче, ретко излазе и мање се друже са вршњацима.
Дешава се у оваквим ситуацијама да деца прате медијске садржаје везане за овај
догађај. Важно је да им нагласимо да медији понекад износе и непроверене информације и да одговоре на питања могу да добију од родитеља и наставника. Нека деца ће имати потребу да више пута разговарају и питају о ономе што се десило. Важно је да их саслушамо, разумемо и подсетимо да су више нико није угрожен.
Уколико приметите да не можете помоћи адекватно својој деци да превазиђу страхове, охрабрујемо вас да се обратите школском психологу и педагогу. Стојимо на располагању и вама и деци за сваку врсту консултације.
Захвални смо вам што сарађујете са нама у овом кризном периоду!
У прилогу Вам шаљемо линк ка смерницама о томе како разговарати са децом овим
поводом које су колеге Инсититута за педагошка истраживања и Института за
криминолошка и социолошка истраживања.
https://drive.google.com/file/d/144pE-fiWWv2ZHMsBQKz733NdZvTSiFtW/view?usp=sharing
27.4.2023.
Поштовани родитељи будућих првака,
Дружење с Јасминком Петровић поводом обележавања Међународног дана
дечје књиге
Више од сто ученика нижих разреда основних школа Новог Београда обележило је
Међународни дан дечје књиге у дружењу с Јасминком Петровић. Гостовање је
организовало Стручно веће библиотекара, а школа домаћин био је „Бранко Радичевић“.
Нашу школу представљало је десет ученика четвртог разреда. Заједно с библиотекарком
Тањом Маљоковић, ученици „Радичевића“ припремили су скеч користећи наслове
Јасминкиних дела, што је наша гошћа поздравила с великим одушевљењем.
Јасминка је подсетила децу да се Међународни дан дечје књиге слави у част Ханса
Кристијана Андерсена, уз чије смо бајке сви одрастали, и издвојила „Ружно паче“, јер се,
како каже, и сама понекад тако осећала. Говорила је о својим почецима писања, како се
суочавала са страхом од јавности, самопоуздањем, да би израсла, по нашем мишљењу, у
лабуда дечје књижевности. Истакла је да је писање њена велика љубав, да се док пише,
игра и дивно забавља проничући у своје ликове, глумећи ситуације које доживљавају, а да
јој идеје навиру баш у сусрету с децом.
Ученици су помно упијали сваку њену реч и имали су велики број питања и лепих
запажања. Разговор се одужио а да нико није ни приметио. Опростили смо се испуњени и
срећни, јер, како Јасминка рече, када нас књиге споје, дешава се чаролија.
Борка Слепчевић, библиотекар ОШ „Драган Лукић“
Пријава за БЕСПЛАТНЕ УЏБЕНИКЕ ДО 7.4.2023. одељенским старешинама.
Имају право САМО:
Потребна документа:
Златни делфини!!!
На републичком такмичењу у пливању које је одржано 21.02.2023. у Нишу су учествовала два ученика наше школе. У дисциплини делфин, 6.разред девојчице, наша ученица Емилија Шимпрага (6/2) је освојила златну медаљу.
У дисциплини делфин , 7. разред дечаци, наш ученик Алексеј Калањ (7/3) је освојио златну медаљу.