eTwinning је платформa намењена особљу (наставници, директори, библиотекари, итд.), које ради у школама/предшколским установама у једној од европских земаља учесница, за потребе комуникације, сарадње, развијања пројеката, размене и, укратко, ради осећаја припадности најузбудљивијој европској заједници намењеној учењу/подучавању.
eTwinning подстиче сарадњу међу школама у Европи употребом информационо-комуникационих технологија (ИКТ), тако што се школама обезбеђују подршка, алати и услуге. eTwinning такође пружа могућности за бесплатно и континуирано професионално усавршавање наставника путем интернета.
Покренут 2005. године као главна акција Европске комисије у оквиру Програма е-учења, eTwinning је од 2014. године интегрисан у програм Erasmus+, Европски програм за образовање, обуку, младе и спорт. Његов Централна служба подршке (CSS) је под управом Европске мреже школа, која представља међународно партнерство 31 европског министарства образовања са циљем развоја наставе за потребе школа, наставника и ученика широм Европе. eTwinning има додатну подршку на националном нивоу у виду 37 националних тимова за подршку.
eTwinning школе препознају важност и вредности eTwinning-а и укључују га у школске политике, праксу и стручно усавршавање уз подршку школског руководства.
Додељивањем eTwinning ознаке једној школи, eTwinning препознаје и похваљује укљученост и посвећеност не само појединих eТвинера, већ и целе школе у којој тимови наставника и школских руководилаца раде заједно.
Концепт стицања статуса eTwinning школе је концепт развојног пута са компонентама које је могуће објективно проценити. То није такмичење, већ напредовање са једног нивоа на други.
У школској 2016/2017. години:
- eДодатна из математике (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
- Fun and Game Math (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
- Handprint Christmas Crafts- quick project (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
- Let’s dicover Europe (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
- Math STEP – Math StoryTelling Educational Pulse (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
- Music games around the world (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
- Venetian mask- a traveling exhibition (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
На крају сваке године наставник пријављује своје пројекте за Националну ознаку квалитета. Одлучила сам се да пријавим само три пројекат и за сва три смо добили Националне ознаке квалитета,а добили смо и Европске ознаке квалитета
Добили смо Европске ознаке квалитета за наше еТвининг пројекте
У школској 2017/2018. години:
И ове године настављамо са учешћем у етвининг пројектима. На основу ранијих ангажмана позвани смо да учествујемо у више пројеката. Ове године у неким пројектима смо се мало више ангажовати а неке смо само пропратити скромним а квалитетним учешћем.
- From drawing to programming (учитељица Тања Олеар Гојић и 4-6)
- Master Coding (учитељица Тања Олеар Гојић и 4-6)
- Fun and Games Math 2 (учитељица Тања Олеар Гојић и 4-6)
- M.E.D. (Mathematical Exploding Dots) (учитељица Тања Олеар Гојић и 4-6)
- Lepeza zavičaja – My place in the sun (учитељица Тања Олеар Гојић и 4-6)
- TASTE MY COUNTRY (учитељица Тања Олеар Гојић и 4-6)
- When I sing, I think… (учитељица Тања Олеар Гојић и 4-6)
Добили смо Европске ознаке квалитета за наше еТвининг пројекте
Додела националних Ознака квалитета за реализоване eTwinning пројекте у школској 2017/18. години
У школској 2018/2019. години:
- Briefaustausch – Размена писама (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествовали су наставници и ученици из Грчке, Пољске, Турске, Словеније и Србије. Ученици су размењивали руком писана писма на различите теме (мој изглед,мој хоби, моја породица, мој град, моји снови)
Овај пројекат је награђен националном ознаком квалитета
2. Leckerschmecker und gesund – Сладокусац и здрава исхрана (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествовали су наставници и ученици из Италије, Грчке, Француске, Пољске, Србије и Чешке.
Тема пројекта је здрава исхрана. Ученици су правили презентације и рецепте својих омиљених јела. Резултат је е-кувар са интернационалним рецептима.
- Mein Frühstück – мој доручак (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествовали су наставници и ученици из Словеније, Турске, Словачке, Мађарске, Литваније, Данске, Пољске и Србије.
Тема су биле здраве навике у исхрани. Ученици су правили презентације и снимали како припремају свој здрави доручак.
Овај пројекат је награђен националном ознаком квалитета
4. MATH+CODE=FUN – Математика+ кодирање = забава (учитељица Тања Олеар Гојић и 1-6, наставница информатике Инела Кадрић)
Учествовали су наставници и ученици из Србија, Пољска, Турске, Грчка.
Циљ пројекта није само популаризација математике, науке и програмирања, већ и подстицање ученика да се добро забаве током учења. Математику можемо учити користећи савремене технологије. Студенти су способни да користе своје способности кодирања. Они могу да користе једноставне алате за програмирање. Као резултат тога, подстичу се да проучавају свет математике.
5. A story of STEM (учитељица Тања Олеар Гојић и 1-6)
Обележили смо Европски дан језика 26. IX 2019.
Дан безбедности на интернету
Добили смо Европске ознаке квалитета за наше еТвининг пројекте
Добили смо ознаку eTwinning школе
У школској 2019/2020. години:
- In verschiedenen Sprachen – На различитим језицима (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествовали су наставници и ученици из Француске, Пољске, Немачке, Холандије, Северне Македоније, Италије, Шпаније, Финске, Хрватске, Словеније, Турске, Мађарске, Грчке, Чешке и Србије.
Ученици су се представљали на свом матерњем, немачком и неком трећем језику. Правили су изложбу поводом Европског дана језика и писали брзалице на различитим европским језицима.
Овај пројекат је награђен националном ознаком квалитета.
2. Sommerferien und Urlaubsziele – Летњи распуст и дестинације за одмор (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествовали су наставници и ученици из Данске, Грчке, Аустрије, Француске, Хрватске, Словеније, Турске, Финске и Србије.
Ученици су презентовали своје дестинације за одмор, писали текстове о томе где су били на летњем распусту и шта су тамо радили. Од њихових радова је направљена изложба поводом Европског дана језика.
Овај пројекат је награђен националном ознаком квалитета.
3. Kartenaustausch – Размена разгледница (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествовали су наставници и ученици из Француске, Пољске, Турске, Хрватске, Данске, Италије и Србије.
Ученици су правили разгледнице, писали их и слали једни другима. Од њихових разгледница смо правили пано који украшава учионицу.
Овај пројекат је награђен националном ознаком квалитета.
4. Unser Fotoprojekt – Наш фотопројекат (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествовали су наставници и ученици из Немачке, Хрватске и Србије.
Ученици су правили фотографије на задате теме (празник, јесен….). Уз фотографије су постављали и опис на немачком језику.
5. Puppentheater im Fremdsprachenunterricht/Puppet theater in foreign language classes – Позориште лутака на часовима страног језика (наставница немачког Весна Ранђелов, наставница информатике Инела Кадрић)
Учествовали су наставници и ученици из Србије, Румуније, Турске, Северне Македоније, Словеније.
Ученици пишу које су приче и бајке посебно популарне у њиховој земљи. Након тога у групама раде разне позоришне игре са направљеним луткама и сценама. Представе снимају и презентују партнерима из пројекта.
6. Дан врабаца/ Sparrows Day (учитељица Тања Олеар Гојић и 2-6)
Учествовали су наставници и ученици из Србије, Severna Makedonija,Хрватске, Грчке, Пољске, Турске, Албаније, Румуније, Јерменије, Словеније.
Пројектне активности су усмеренe на обележавању Дана врабаца. У оквиру пројекта ученици ће направити кућице и бринути о птицама станарицама, цртаће и писаће о врапцу…
У школској 2020/2021. години:
- Mit Ldl besser Deutsch lernen – Учење немачког кроз подучавање (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествују наставници и ученици из Словачке, Италије, Данске, Хрватске, Турске, Пољске, Естоније, Словеније, Литваније, Холандијеи Србије.
Ученици једни другима праве различите језичке задатке.
2. Meine Welt/mein Alltag – Мој свет/моја свакодневница (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествују наставници и ученици из Шведске, Француске и Србије.
Ученици размењују информације о свакодневним темама.
3. Wächter der Freundschaft- Чувари пријатељства (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествују наставници и ученици из Пољске, Турске, Словеније и Србије.
Ученици пишу бајке о својим измишљеним суперхеројима и обрађују теме које би могле да муче њихове вршњаке (развод родитеља, стидљивост, страх од мрака, боравак у болници….)
За овај пројекат нам је додељена Национална ознака квалитета.
4. Ich fühle deinen Stolz-Nationalhymnen verbinden – Осећам твој понос- националне химне повезују (наставница немачког Весна Ранђелов)
Учествују наставници и ученици из Немачке, Француске, Италије, Словеније, Хрватске, Данске, Грчке и Србије.
Ученици представљају химне свјих земаља, како на матерњем тако и на немачком језику. Историјат, аутора текста, композиције…. На тај начин доприносе откривању различитих култура, сличности и разлика и разумевању европског идентитета.
За овај пројекат добили смо и националну и европску ознаку квалитета.
5. Creaative problem solving with coding- Креативно решавање проблема кодирањем (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
Учествују наставници и ученици из Србије, Пољске, Италије, Словеније, Хрватске, Грчке и Турске. Учитељица Тања Олеар Гојић је покретач пројекта. Учествују ученици 3-6 одељења.
Ученици решавају различите задатке кодирањем које су добили од партнера на пројекту. Неки се задаци решавају без употребе технологије, неки у едукативним електронским игрицама, а неке помоћу робота. Упознавање и сарадња ученика из других земаља са развијеним интересовањем за програмирање је један од циљева, као и размена добрих и креативних идеја за активности за учење почетног кодирања.
6. Mathematics for a Better World – Математика за бољи свет (учитељица Тања Олеар Гојић и 3-6)
Учествују наставници и ученици из Србије, Северне Македоније, Босне и Херцеговине, Португала, Пољске, Италије, Словеније, Хрватске и Турске.
Активности на пројекту усмерене су на прославу Дана математике, 14. марта 2021. године. Математика је саставни део функционисања човека и света око њега, који се влада по математичким законитостима. Посматраћемо математику кроз примену (на пример, модели понашања вируса ЦОВИД – 19, статистика током пандемије, временска прогноза, решавање транспортних проблема и оптимизација комуникационих система, али и посматрање математике кроз културно наслеђе човечанства: музика, уметност). Како је математика неодвојиви део и других наука, активности ћемо посматрати кроз СТЕ(А)М призму.