Учествовали смо у Онлајн недељи 2017

Ове година наша школа по други пут обележава Онлајн недељу, али се ове године први пут званично јавља као један од партнера у овој акцији. Учествовало је 17 учитеља и 3 наставника информатике, чиме је обухваћен највећи део ученика у школи. У оквиру овогодишње Он-лајн недеље у нашој школи имали смо:

  • Предавања о безбедној употреби интернета и о дигиталном насиљу на нивоу целе школе скоро у сваком разреду.
  • Урађен је пано у шкоском холу на тему дигиталног насиља на основу брошуре Министарства просвете ,,Дигитално насиље“.
  • Ученицима нижих разреда је поред приче о безбедности на интернету, кроз различите игре приближено програмирање.
  • На сајту школе као и на фејсбук страни школе је постављен одељак Дигитално насиље и позив да се ученици и родитељи укључе у Онлајн недељу Укључите се са нама у Онлајн недељу 2017 и представљен извештај Учествовали смо у Онлајн недељи 2017

 

Искористили смо прилику да упутимо родитеље на већ постојеће линкове који постоје у Србији, а на којима се можете едуковати или пријавити нешто што је небезбедно. Скренули смо пажњу ученицима и родитељима на изузетно битну информацију да могу да пријаве злоупотребу интернета и угрожавање безбедности деце на интернету на број телефона 19833слањем мејла на адресу bit@mtt.gov.rs или путем електронске пријаве на порталу – http://pametnoibezbedno.gov.rs/

Предочена је и могућност коришћења бесплатних курсева програмирања већ за децу од 1.разреда на српском кроз игрице на линку  https://studio.code.org/

У току ове недеље и наша школа је добила Роботе у акцији Битка за знање, а ученици 3.разреда су били гости на Великој радионици роботике у Политехници где су учили о роботима и програмирању робота.

            

Ученици су упућивани на правилну употребу технологије и интернета па је током мини пројекта везаног за домаћу лектиру  ,,Од читања до стварања- Представљамо вам Душана Радовића”, настао читав низ дечијих филмова и занимљивих представљања дела Душана Радовића као тимских радова ученика у одељењима 3-6 и 3-5.

  

Већина одељења нижих разреда је учило основе програмирања кроз неколико активности за које нису били потребни компјутери, а ни интернет. Игре поведи друга од старта до циља, Математичко кодирање, Откри мој код и Мапа закопаног блага, као и игре на сличне варијације, биле су заиста занимљиве ученицима нижих разреда.

  1. Игра: Поведи друга од старта до циља имала је за задатак да кроз поље 5х5 између препрека један ученик проведе свог друга коме су завезане очи до циља.
  2. Математичко кодирање је давало деци шифру помоћу које су стварали цртеже. Шифра је говорила колико квадратића треба обојити којом бојом.
  3. Откриј мој код. Учитељица на табли исписује код, а ученици откривају шта је нацртано тим кодом.
  4. Мапа закопаног блага. Свако црта своју скривену мапу са благом на квадратној мрежи, а затим размењују само ,,кодове“, свако треба да правилно исцрта мапу према коду. Уколико је нацртана мапа идентична првобитној- задатак је испуњен.

Ученици трећег разреда су играли онлајн игре којим се учи програмирање на линку https://studio.code.org/ и програмирали робота Бибота помоћу програма симулације на линку https://www.bee-bot.us/emu/beebot.html?school_mat.

  

Погледајте ГАЛЕРИЈУ ФОТОГРАФИЈА

This entry was posted in акције и пројекти. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.