Ове година наша школа по други пут обележава Онлајн недељу, али се ове године први пут званично јавља као један од партнера у овој акцији. Учествовало је 17 учитеља и 3 наставника информатике, чиме је обухваћен највећи део ученика у школи. У оквиру овогодишње Он-лајн недеље у нашој школи имали смо:
- Предавања о безбедној употреби интернета и о дигиталном насиљу на нивоу целе школе скоро у сваком разреду.
- Урађен је пано у шкоском холу на тему дигиталног насиља на основу брошуре Министарства просвете ,,Дигитално насиље“.
- Ученицима нижих разреда је поред приче о безбедности на интернету, кроз различите игре приближено програмирање.
- На сајту школе као и на фејсбук страни школе је постављен одељак Дигитално насиље и позив да се ученици и родитељи укључе у Онлајн недељу Укључите се са нама у Онлајн недељу 2017 и представљен извештај Учествовали смо у Онлајн недељи 2017
Искористили смо прилику да упутимо родитеље на већ постојеће линкове који постоје у Србији, а на којима се можете едуковати или пријавити нешто што је небезбедно. Скренули смо пажњу ученицима и родитељима на изузетно битну информацију да могу да пријаве злоупотребу интернета и угрожавање безбедности деце на интернету на број телефона 19833, слањем мејла на адресу bit@mtt.gov.rs или путем електронске пријаве на порталу – http://pametnoibezbedno.gov.rs/
Предочена је и могућност коришћења бесплатних курсева програмирања већ за децу од 1.разреда на српском кроз игрице на линку https://studio.code.org/
У току ове недеље и наша школа је добила Роботе у акцији Битка за знање, а ученици 3.разреда су били гости на Великој радионици роботике у Политехници где су учили о роботима и програмирању робота.
Ученици су упућивани на правилну употребу технологије и интернета па је током мини пројекта везаног за домаћу лектиру ,,Од читања до стварања- Представљамо вам Душана Радовића”, настао читав низ дечијих филмова и занимљивих представљања дела Душана Радовића као тимских радова ученика у одељењима 3-6 и 3-5.
Већина одељења нижих разреда је учило основе програмирања кроз неколико активности за које нису били потребни компјутери, а ни интернет. Игре поведи друга од старта до циља, Математичко кодирање, Откри мој код и Мапа закопаног блага, као и игре на сличне варијације, биле су заиста занимљиве ученицима нижих разреда.
- Игра: Поведи друга од старта до циља имала је за задатак да кроз поље 5х5 између препрека један ученик проведе свог друга коме су завезане очи до циља.
- Математичко кодирање је давало деци шифру помоћу које су стварали цртеже. Шифра је говорила колико квадратића треба обојити којом бојом.
- Откриј мој код. Учитељица на табли исписује код, а ученици откривају шта је нацртано тим кодом.
- Мапа закопаног блага. Свако црта своју скривену мапу са благом на квадратној мрежи, а затим размењују само ,,кодове“, свако треба да правилно исцрта мапу према коду. Уколико је нацртана мапа идентична првобитној- задатак је испуњен.
Ученици трећег разреда су играли онлајн игре којим се учи програмирање на линку https://studio.code.org/ и програмирали робота Бибота помоћу програма симулације на линку https://www.bee-bot.us/emu/beebot.html?school_mat.
Погледајте ГАЛЕРИЈУ ФОТОГРАФИЈА